سفارش تبلیغ
صبا ویژن

< 1 2 3

کسب یک موفقیت بزرگ دیگر برای گروه تئاتر

خیابانی مردم  و اهالی دنگیزک


حضور در بیست و هشتمین جشنواره


بین المللی تئاتر فجر با دو نمایش


 







با به پایان رسیدن چهاردهمین جشنواره تئاتر استان تهران نمایش

خیابانی (پوتین) به نویسندگی و کارگردانی علی نوریان با کسب

دو عنوان کارگردانی و طرح و ایده برگزیده ، به دبیرخانه بیست و

هشتمین جشنواره تئاتر فجر معرفی شد

 


نکته قابل توجه این که گروه تئاتر خیابانی مردم بهمن ماه امسال

بادو نمایش خیابانی ( دن کیشوت ) که چندی پیش به عنوان

نمایش برگزیده چهارمین جشنواره سراسری تئاتر خیابانی ایران به

جشنواره تئاتر فجر راه یافته بود و نمایش خیابانی (پوتین ) در

بیست و هشتمین جشنواره تئاتر فجر حضور دارد

http://noorian366.blogfa.com/


نظر() موفقیتی دیگر ،

  

آیا دنگیزک در قطار فرهنگ نظراباد جایگاهی دارد؟
 جواب من که یک دنگیزکی هستم نه می باشد زیرا در این روستا به هیچ عنوان به مسائل فرهنگی بها داده نمی شود
 نکته جالب توج در این روستا در 5 سال ریاست احمدی نژاد این است یک  مراسم در خور شخصیت این روستا برگزار نشده است.
 مقداری به گذشته برمی گردیم زمانی که دهیار آقای نوروستا و ریاست شورا هم آقای اباسلط نوروستا بود تقریبا سالهای پایانی ریاست جمهور دکتر خاتمی بود ، روستا در صلح و ارامش و تمامی مسئولین از دهیار تا فرمانده پایگاه و موتور چی روستا در آرامش نسبی به سر می بردند. تمتمی مراسمات با کیفیت بسیار عالی برگزار می شد شاهد اجرای چند نمایشش مستقل از جشن ها در مکان های غیر دینی بودیم که نوید یک جهش رو به بالال برای فرهنگ و هنر این  روستا بود.
بعد از پایان یافتن مسئولیت دوستان در شورا و دهیاری  به یکباره نزول بسیار چشم گیری رویت شد که همان گونه که گفتم فرهنگ در دنگیزک رنگ و بوی ندارد   و تبدیل به بازیچه در دست فرمانده پایگاه و افراد غیر فرهنگی دیگر شده است



                                                                                                          کجایی فرهنگ  بیا ما منتظریم(ســــــــــــــووشــــــون)

نظر() دنگیزک ، فرهنگ ،

  

مایش دن کیشوت پذیرفته جشنواره فجر

 

بازهم موفقیت برای دنگیزک

سه دنگیزکی در جشنواره بین المللی فجر

نمایش دون کیشوت به کارگردانی علی نوریان و بازی جوادرنجبر و جواد نوروستا و مهران نوروستا و سید حسن حسینی

بعد از کسب دو جایزه به جشنواره فجر راه پیدا کرد


نظر()

  

تلصیق " دردسری برای زائران خانه خدا  

مامورین سعودی هر روز به این بهانه عده ای از مردان زائر خانه خدا را بازداشت و در مواردی نیز دیده شده که مانع از اعمال فرد محرم شده اند. ...


تلصیق را " چسباندن " معنی کرده اند و یکی از کاربردهای آن در ادبیات رایج در عربستان سعودی ، تماس فیزیکی – برخورد فیزیکی ، مرد نامحرم با زن نامحرم بخصوص در هنگام طواف خانه خدا و یا لمس حجر الاسود است .

  به گزارش خبرنگار اعزامی پایگاه اطلاع رسانی حج به مکه مکرمه، مامورین سعودی هر روز به این بهانه عده ای از مردان زائر خانه خدا را بازداشت و در مواردی نیز دیده شده که مانع از اعمال فرد محرم شده اند.

حکم تلصیق در عربستان مستند به قوانین مشخصی نیست و متهم  به نظر قاضی می تواند از 100 تا 400 ضربه شلاق و همچنین 2 تا 6 ماه زندان متحمل شود.

زائران خارجی و حتی در مواردی ایرانی هایی بودند که ناخودگاه به خاطر تجمع بیش از حد زائران برای لمس حجر الاسود به این جرم متهم شده و در زندان های بدون امکانات عربستان مدتی را به سر برده اند.

 در دوره عمره امسال نیز چند نفری از زائران ایرانی خانه خدا به اتهام تلصیق بازداشت و راهی زندان شدند.

 در این آخرین روزهای عمره سال 1388 " رضا عزت پور " 32 ساله اهل دنگیزک نظراباد و برادر شهید ، بسیار خوش شانس بوده است که بعد از نزدیک به 4 ماه تحت نظر و ممنوع الخروج بودن به اتهام تلصیق ، بدون اینکه دادگاه بتواند جرمی برای او اثبات کند ،‌ اجازه یافته است تا عربستان سعودی را ترک کند.

 رضا در روز 29 فروردین 1388 وقتی مادر پیرش را برای زیارت کعبه شریف و استلام حجر الاسود برده بود و می کوشید از مادر در برابر هجوم زائران محافظت کند ، به این دلیل که به زن نامحرم !!! مادرش !! برخورد کرده است ، بازداشت شد .

 بقیه ماجرا را از زبان رضا بشنوید که ساعتی قبل از خروج از عربستان در گفت وگو با پایگاه اطلاع رسانی حج این ماجرا را توضیح داده است :

من رضا عزت پور 32 ساله اهل دنگیزک  نظر آباد (کرج) هستم  . در تاریخ 29 فروردین 1388 توسط مامورین معروف به امر به معروف عربستان سعودی به اتهام تلصیق بازدداشت شدم .

آن روز من مادرم را که مادر شهید نیز هست برای زیارت کعبه شریف و استلام حجر الاسود برده بودم . جمعیت مطابق معمول خیلی زیاد بود. برای آنکه راهی باز شود و در عین حال مادر از فشارهایی که از هر سوی وارد می شد ، آسیب نبیند ،‌ دستم را به دور او حایل گرفتم . به هر شکل و دشواری مادر زیارت خودش را کرد . 

زیارت مادر که تمام شد ، خودم برای زیارت کعبه شریف رفتم و در حالیکه داشتم دیوار خانه خدا را می بوسیدم به یکهو دستی به شانه ام خورد و سپس محکم من را به کناری کشید . آن مامور بدون اینکه هیچ توضیحی به من بدهد من را به اتاقی در بیرون از صحن مطاف برد و در آنجا به من گفت که تلصیق کرده ای !! هر چه گفتم که آن زن مادر من است و می خواست زیارت کند و.. به علاوه هیچ انسان شریفی آنهم در شریف ترین نقطه دنیا ، چنین عملی را مرتکب نمی شود و  این اتهام امری نیست که با عقل جور در آید ،  فایده ای نداشت . حتی به من اجازه ندادند برگردم و خبر بازداشتم را به مادر پیرم اطلاع دهم .

در آنجا بعد از ساعتی توقف ، متن از پیش نوشته شده ای را در مقابل من قرار دادند و یکی از همان مامورین فارسی و عربی به من گفت :" لا مشکله – امضا  کن مرخص " و دائم هم این عبارت را تکرار می کرد .

من که نگران وضعیت مادرم بودم ، ورقه را امضا کردم . در همین حال یکی از مامورین که معلوم بود از سلفی ها  است ،‌از من پرسید : شیعه یا سنی !

 و من درجواب گفتم : شیعه

 و او بدون درنگ سیلی بسیاری محکمی در گوش من زد . من که به این کار او اعتراض کردم گفتند باید در بازداشت بمانم تا به دادگاه بروم .

آن روز گذشت . فردا من را دست بسته به دادگاه بردند . در دادگاه قاضی به من تفهیم اتهام کرد و من هم همان جا آن را رد کردم . هر چه از قاضی خواستم که مدرکی اگر علیه من دارد ارایه کند ، او فقط یک کلام می گفت که مامورین ما دیده اند و شاهد نیز هست.

او حتی اجازه نداد که من مادرم را به دادگاه بیارم . شاهد او نیز حاضر نشد که به صراحت ادعای خودش را شهادت دهد .

به این ترتیب من باید آزاد می شدم ولی قاضی رای به دو ماه زندان من و 100 ضربه شلاق داد.

من به حکم اعتراض کردم و تا دادگاه تجدید نظر تشکیل شود و رای نهایی صادر گردد خودش دو ماه دیگر طول کشید که در مجموع باعث شد تا بیش از 4 ماه را در زندان و هتل تحت نظر باشم و سرانجام هم چون دادگاه سندی علیه من نداشت ،‌ مرا آزاد کردند .

به این اتهام الان چند زائر ایرانی نیز در بازداشت هستند که امیدوارم قبل از اتمام دوره عمره آنها نیز آزاد شوند.

افرادی که به اتهام تلصیق بازداشت می شوند فقط ایرانی نیستند . من در بازداشت که بودم افرادی از ملیت های دیگر را هم دیدم .

 

رضا عزت پور در تاریخ 12/6/88 به خانواده خود بازگشت.



نظر() حج ، دردسرهای حج ،

  

بقعه متبرکه امامزاده محمد (ع)
نسبت ایشان به امام زین العابدین (ع) می رسد.این بقعه در روستای دنگیزک در هفت کیلومتری شهرستان ساوجبلاغ در دشت واقع شده است .این بنادر جنوب دنگیزک قرار دارد این بقعه فاقد گلدسته و دارای گنبدی نار خشتی و مدور و ضریح فلزی است که به تازگی با کمک مردم روستا مورد مرمت وباز سازی قرار گرفته است .این بنا فاقد الحاقات جانبی و به صورت منفرد است.مساحت کل بقعه حدود یک هکتار ،و زیربنای آن یکصد متر مربع است .قبرستانی عمومی در بخشی از محوطه امامزاده قرار دارد .امامزاده دارای تسهیلات اولیه از جمله آب و برق است همچنین این بقعه جدیدا با سنگ گرانیت پوشیده شده است . مسئولیت امامزاده به آقای عبدا... نوفعله سپرده شده که الحق و انصاف خوب کارکرده و لی حیف که بنابی قدیمی رو خراب کرده و 

 


نظر()

  

دنگیزک روستای 2000 نفری شهرستان نظرآباد شبیه به هیچ روستای دیگر نیست

هر کس برای خودش کار می کند و کسی برای پیشرفت روستا کاری انجام نمی دهد

متاسفانه دنگیزک به دو قطب مسجد و پایگاه بسیج تقسیم شده است که مسئولین این

دو مکان مذهبی به جان یکدیگر افتاده اند و از خر شیطان پایین نمی آیند .

نمی دانم اختلافات ای دو نفر از کجا شروع شد ولی می دانم که این اختلافات

باعث شد که مسئول مسجد در انتخابات شورا شکست بخورد و دیگر در کرسی

شورایی نماند.

بگذریم برسیم به دنگیزک،نبود اتحاد در این روستا باعث سردر گمی افراد روستا

شده. دیگر تجمع های پیران در مسجد دیده نمی شود . دیگر جوانان به فکر فعایت

فرهنگی نیستند دیگر کسی به کار دیگر کار ندارد دیگر دنگیزک روستا نیست

دیروز در مسجد درگیری بین مسئول مسجد و شیخ اتفاق افتاد که باعث بروز دباره

اختلافات کهنه شد

به امید پایان یافتن این اختلافات

سنگی است درو که هردو می دانیم اش

از هیچ به هیچ رو نمی خوانیم اش

شاید که خطا زدیده ی ماست بیا

                                                                  یک بار دگر دوباره برگردانیمش


نظر()

  


مشخصات مدیر وبلاگ

سووشون [11]

روستای دنگیزک در 2کیلومتری نظرآباد و 2کیلومتر هشتگرد قرار دارد که با آب و هوا مناسب محل خوبی برای زندگی است واین روستا نزدیک به2000 جمعیت دارد و در شهرستان نظرآباد قرار دارد دنگیزک از دیرباز قطب فرهنگی نظراباد بوده است من که میمرم چرا با عشق با ایمان نمیرم از برای کشور م وطنم ایـــــــــــــــران نمیرم به امید ایرانی آباد ، آزاد و سرفراز
ویرایش

لوگوی دوستان




ویرایش

طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ