سفارش تبلیغ
صبا ویژن

1 2 >

فلاح: به تئاتر خیابانی بیشتر بها داده شود

سیا

خبرگزاری فارس: بازیگر تئاتر خیابانی «بهار اومد» گفت: بهای آنچنانی به تئاتر خیابانی داده نمی‌شود و هزینه‌ای که برای تئاتر صحنه‌ای اختصاص داده می‌شود برای تئاتر خیابانی صرف نمی‌کنند.

سیاوش فلاح امروز در حاشیه اجرای تئاتر «بهار اومد» در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان، اظهار کرد: در تئاتر خیابانی به راحتی می‌توان با مخاطب ارتباط نزدیک برقرار کرد و صمیمیت کار نیز بیشتر از اجرای روی صحنه است.

وی با بیان اینکه کار «بهار آمد» تلفیقی از ارزش‌های اصیل ایرانی و رقص‌های محلی ترکمن، کردی، لری و ... است و کپی از کارهای غربی نیست، عنوان کرد: هدف ما بر استفاده از اصول و قواعد ایرانی است.

بازیگر تئاتر خیابانی «بهار اومد»، شاخصه بازر تئاترهای خیابانی را در سادگی و ارتباط نزدیک و بی‌حاشیه با مخاطبان دانست.

وی با بیان اینکه در تئاتر خیابانی مردم در دسترس‌تر هستند، گفت: در تئاتر خیابانی ما مخاطبانمان را انتخاب می‌کنیم زیرا کسانی برای دیدن نمایش می‌ایستند که جذب آن شده باشند که این بسیار مهم است.

فلاح مهم‌ترین شاخصه کار برای کودک را باورپذیری و سادگی کار برای این قشر عنوان کرد و گفت: بهای آنچنانی به تئاتر خیابانی داده نمی‌شود و هزینه‌ای که برای تئاتر صحنه‌ای اختصاص داده می‌شود برای تئاتر خیابانی صرف نمی‌کنند.

وی ادامه داد: کمک هزینه‌ای که در جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان به تئاتر صحنه‌ای داده می‌شود بسیار بیشتر از تئاتر خیابانی است.

بازیگر تئاتر خیابانی «بهار اومد» در پایان سخنانش میزبانی همدان را خوب ارزیابی کرد و گفت: دغدغه من تلفیق فضاهای ایرانی و مدرن است که در پژوهش و اجرا به دنبال آن هستم.


اولین دیدگاه را شما بگذارید

  

اجرای نقالی در همایش ملی تجلی عرفان در هنر اسلامی 

در دانشگاه هنر اسلامی تبریز توسط مرشد سیاوش فلاح

در این هماش اساتید برجسته ای همچون استاد اسماعیل آذر چهره برجسته ادبیات ایران 

  و همچنین استاد نصرالله حکمت  و خیل زیاد پژوهشگران این حوزه به ارائه مقاله پرداختند

که در روز افتتاحیه این همایش مرشد به اجرای نقالی با محوریت معجزات حضرت علی پرداخت.


نظر()

  

با یاری خداوند گروه تئاتر ما با نمایشهای زیر سال 91 را شروع میکند.:

نمایش قصیده ی شب نمناک........نویسنده:علی ثقفی/کارگردان:جواد نوروستا

نمایش خط قرمز(خیابانی)...............نویسنده و کارگردان:جواد رنجبرزاده

نمایش آیین ما (آیینی سنتی)..........نویسنده و کارگردان:سیاوش توده فلاح

نمایش مجلس ضریت زنی ..نویسنده: استاد بهرام بیضایی /کارگردان:جمال رنجبرزاده


اولین دیدگاه را شما بگذارید

  

اعلام آثار راه یافته به دومین سوگواره آیین های عاشورایی

تاریخ : 1390/10/03

  بنا بر نظر هیئت انتخاب دومین سوگواره دانشگاهی آیین های عاشورایی، آثار راه یافته به این سوگواره در بخش های مختلف به شرح ذیل اعلام شد:

تعزیه  : 

            عصر عاشورا به کارگردانی ابوالفضل حکمت

            شهادت حضرت علی اکبر به کارگردانی سیاوش توده فلاح

            حضرت قاسم (ع) به کارگردانی  محمود خرم آزادی

            امام حسین (ع) به کارگردانی سیدرضا رفیعی

            حضرت ابوالفضل (ع) به کارگردانی اسماعیل نوربخش

            تعزیه شهادت عابس و شوذب به کارگردانی مصطفی توکلی

            شهادت حضرت ابوالفضل (ع) به کارگردانی عبدارضا محمدنژاد

صحنه ای:

            نقل سرخ (دانشگاه آیت ا.. بروجردی) به کارگردانی شکوفه شاهرودی

            در پرتو خورشید به کارگردانی محمد داور پناه

لازم به ذکر است دومین سوگواره دانشگاهی آیین های عاشورایی از سوم تا ششم دی ماه سال جاری در تهران و شهرستان ها برگزار خواهد شد.

                                                                     روابط عمومی

                                            دومین سوگواره دانشگاهی آیین های عاشورایی


نظر()

  

جواد رنجبر

نمایش  کمدی اکتشافات به کارگردانی جواد رنجبرزاده در  نظراباد کلید خورد ، این نمایش  در جشنواره استانی البرز  پذیرفته شد و بعد از بازبینی  در  هشتگرد به  جشنواره راه پیدا کرد ، این نمایش بازی  جواد رنجبر ، مهران نوروستا ، جمال رنجبر ، علی بالزاده ، جواد داسدار  در نظرآباد به اجرای عموم در آمد که با استقبال خوبی مواجه شد ، در بازبینی نهایی که داوران از این نمایش داشتند جواد رنجبر که نقش کشیش را ایفا می کرد  بسیار مورد توجه قرار گرفت که این توجه موجب شد جواد جایزه بازیگری از  جشنواره استانی البرز را دریافت کند . به گفته برخی از داوران جواد رنجبر جزو بهترین کمدین های استان قرار دارد و  پتانسیل موفقیت های روز افزون را در او وجود دارد. این اولین جایزه جدی جواد رنجبر در جشنواره است .جواد رنجبر در چند جشنواره مانند جشنواره تئاتر خیابانی  مریوان  کاندیدای  دریافت جایزه بود که با شایستگی تمام جایزه را کسب نکرد ولی این جشنواره پایان تمام ناکامی های او در جشنواره بود.

کسب این جایزه را به جواد رنجبر و تمام هنرمندان نظرآباد و دنگیزک تبریک عرض می کنم.


نظر()

  


سنندج- آیین اختتامیه پنجمین جشنواره سراسری تئاتر خیابانی مریوان دراستان کردستان روز شنبه برگزار و این رخداد فرهنگی با معرفی گروه‌های برتر بکار خود خاتمه داد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، براساس انتخاب هیات داوران در بخش کارگردانی نفر اول نرگس خاک کاراز ملایر بود که جایزه خود را برای نمایش -یک قوری حرف دم نکشیده > دریافت کرد.

دیگر جوایز این بخش نیز به علیرضا دهقانی از تهران و امیرحسین شفیعی از ورامین اهدا شد.

در بخش طراحی صحنه و لباس لوح تقدیر و دو میلیون ریال وجه نقد به احمد و امید مردانی به خاطر نمایش -عبور ممنوع> از بروجن اهدا شد.

همچنین جایزه اصلی در بخش طراحی به مهدی حبیبی برای نمایش یک قوری حرف دم نکشیده از ملایر تعلق گرفت.

در بخش موسیقی دیپلم افتخار به همراه پنج میلیون ریال به مرتضی سعیدی راد از سیاهکل اهدا شد.

در بخش طرح و ایده جایزه سوم به احمد و امید مردانی برای نمایش عبور ممنوع و جایزه دوم به نرگس خاک کار اهدا شد.

جایزه اول بخش ایده نیز به فرامرز قلیچ خانی برای نمایش در شهر داده شد.

در بخش بازیگری زن جوایز دوم و سوم به ترتیب به آزاده حسینی و لیلا جنیدی از ورامین داده شد و جایزه اول را نرگس خا ک کار گرفت.

در بخش بازیگران مرد جایزه سوم به طور مشترک به سیاوش وفایی نژاد ، روح الله ثنائی و بهنام ترقی داده شد و مختار محمدی و کمال نوجوان برای نمایش مجسمه به طور مشترک دوم شدند و فرامرز قلیچ خانی نیز جایزه اول این بخش از جشنواره را کسب کرد.

در این دوره از جشنواره از سوی مردم نیز دو نمایش انتخاب شد نمایش‌های - پوتین> به کارگردانی علی نوریان از نظرآباد و نمایش -زندگی یک بار مصرف> به کارگردانی کژال راستین از مریوان نمایش‌های برگزیده مردمی این جشنواره بودند.

جایزه ویژه هیات داوران این دوره از جشنواره به هنرمند چهار ساله به نام کیانا حیدری اهدا شد.

در این دوره از جشنواره ? ???نمایش به طور قطع و ? ???نمایش به صورت مشروط انتخاب شدند که این نمایش‌های در جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر امسال شرکت می‌کنند.

در آیین اختتامیه که در حاشیه دریاچه زریوار برپا شد از نماینده گروه آلمانی، -میشل مکس> و عوامل اجرایی این جشنواره کریم خاوری، اقبال درخشانی و مختار قادری تقدیر شد.

در این مراسم حمید شاه آبادی معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، حسین مسافر آستانه مدیر مرکز هنرهای نمایشی و جمعی از مسوولان استانی و کشوری حضور داشتند.


نظر()

  

مشخصات مدیر وبلاگ

سووشون [11]

روستای دنگیزک در 2کیلومتری نظرآباد و 2کیلومتر هشتگرد قرار دارد که با آب و هوا مناسب محل خوبی برای زندگی است واین روستا نزدیک به2000 جمعیت دارد و در شهرستان نظرآباد قرار دارد دنگیزک از دیرباز قطب فرهنگی نظراباد بوده است من که میمرم چرا با عشق با ایمان نمیرم از برای کشور م وطنم ایـــــــــــــــران نمیرم به امید ایرانی آباد ، آزاد و سرفراز
ویرایش

لوگوی دوستان




ویرایش

طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ