سفارش تبلیغ
صبا ویژن

حاج اسماعیل اخلاقی روحت شاد

هفته گذشته خبری در خصوص مرگ یکی از پیر غلامان سیدالله الشهدا (حاج اسماعیل اخلاقی)در وبلاگم نوشته بودم دیشب یکی از دوستانم برای تشکر با من تماس گرفت و  تشکر او در باره این خبر و درج  خبر در خبرگزاریهای معتبر ایران بود .

این خبر من را بسیار خوشحال کرد نه بر ای اینکه خبر را من درج کرده بودم  بلکه فقط اینکه توانستم دینم را به این تعزیه خوان  خوب و کار بلد ،ادا کنم .

 متن خبر درج شده در خبرگزاری مهر

مرگ پیرمرد تعزیه خوان در ظهر عاشورا / 20 سال بازی در نقش امام حسین(ع)
استان تهران - خبرگزاری مهر: باید عاشقش باشی و لحظه به لحظه با او زندگی کنی تا بتوانی خط به خط زندگی اش را به نغمه ای زیبا و با نوای دلنشین تعزیه بسرایی و در ظهر عاشورا در حال تعزیه خوانی جان به جان آفرین تسلیم کنی.

آری باید عاشق حسین(ع) باشی و روزها را به تمنای نیاز عارفانه ات با او سر کنی تا بتوانی سالیان سال قبای عاشورایی اش را به تن کنی و بشوی راوی فصل به فصل زندگی اش و چقدر باید حضورت در واقعه عاشورا معنی دار باشد تا قدرت بیان لحظه های این حادثه عظیم تاریخ شیعه را داشته باشی.

آنقدر باید خالص و مخلصش باشی تا لیاقت بازی نقشش را بیابی! نمی دانم چقدر ارادت می خواهد تا فقط و فقط اجازه یابی در سال یک روز تو حسین(ع) باشی و خاطره او و یارانش و هر آنچه در عاشورا بر آنها گذشته را به روی چشم نظاره گران زنده کنی و به تصویر بکشی.

حاج اسماعیل اخلاقی هم عاشق بود. عاشق حسین(ع) و یارانش، حیران و سرگشته زخمها و دلسوخته کودک شیر خواره اش.

حاج اسماعیل 65 سال از عمرش را بی تاب آمدن روز عاشورا بود، تا قبایی به نشان امام حسین (ع) بر تن کند و با آهنگ شعر گونه تعزیه از مظلومیتهای او بگوید، اشک بریزد و دلها را به حسین(ع) و یاران باوفایش نزدیک کند.

آری حاج اسماعیل 20 سال با ارادتی که به امام حسین(ع) داشت نقش امام را در مراسم تعزیه که هر سال با شکوه خاص و سنتی دلنشین در روستای تن کمان واقع در 15 کیلومتری شهر هشتگرد برای مردم روستا بازی کرد و آنها را در لحظه های واقعه عاشورا بی تاب کرد.

و امسال هم او لیاقت داشت لباس حسین(ع) را بر تن کند و آنقدر در عشق حسین(ع) غرق شود تا جانش را به پروردگار تسلیم کند.

چه با عظمت است که برای حسین(ع) بگریی و قبا به تن او باشی و ظهر عاشورا وقتی در نقش او تشنه لب شهید می شوی به واقع چشم بر روی دنیا ببندی. حاج اسماعیل هم مرگ اینچنینی داشت. او درست ظهر عاشورا میان تعزیه خوانی در نقش حسین (ع) از دنیا رفت گویی تنها آرزویش همین بوده که در صحنه عاشورا دل از دنیا بگیرد.

متن درج شده در خبر گزاری جمهوری اسلامی ایران





پیکرپیر غلام امام حسین (ع) در تنکمان ساوجبلاغ به خاک سپرده شد
کرج - پیکر غلام امام حسین (ع) با حضور صدهها تن از قشرهای مردم در منطقه
تنکمان شهرستان ساوجبلاغ به خاک سپرده شد.
به گزارش ایرنا / مرحوم اسماعیل اخلاقی که حدود 65 سال سن داشت نزدیک به
چهل سال در نقش امام حسین (ع) در روز عاشورا تعزیه خوانی و ایفای نقش می
کرد که ظهر عاشورای امسال حین اجرای این برنامه از اسب خود سقوط کرد و به
دیدار معشوقش شتافت.
آن مرحوم نیز هرسال با ایفای مناسب نقش حضرت سیدالشهدا (ع) در روز
عاشورا ، دلهای هزاران عاشق حسینی را به کربلا می برد که درگذشت وی موجب
تاثر وتالم فراوان مردم
منطقه تنکمان ساوجبلاغ شد. ک /2
7410/ 691


نظر()

 دوچرخه...       تعزیه...

مشخصات مدیر وبلاگ

سووشون [11]

روستای دنگیزک در 2کیلومتری نظرآباد و 2کیلومتر هشتگرد قرار دارد که با آب و هوا مناسب محل خوبی برای زندگی است واین روستا نزدیک به2000 جمعیت دارد و در شهرستان نظرآباد قرار دارد دنگیزک از دیرباز قطب فرهنگی نظراباد بوده است من که میمرم چرا با عشق با ایمان نمیرم از برای کشور م وطنم ایـــــــــــــــران نمیرم به امید ایرانی آباد ، آزاد و سرفراز
ویرایش

لوگوی دوستان




ویرایش

طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ